Johana Pocková / POCKetART: K Madoně se rzí (Tanec Praha v klášteře Kladruby)

Mezinárodní festival současného tance a pohybového divadla se i letos v červnu vrací do Kláštera Kladruby.

Kola mého bicyklu prorážela mlhu a rozjížděla kaluže na staré asfaltce v tichých kopcích Šumavy. Jeli jsme s tátou beze slov pochmurnou krajinou a přijeli k zchátralé kapličce. Zůstala jsem stát v úžasu. Ze strženého obrazu prorostlého rzí na mě hleděla Madona, jejíž tvář byla skrápěna deštěm.

Inscenace je inspirovaná osobním zážitkem jednoho nečekaného setkání, které se po letech opět vynořuje z hlubin paměti a ožívá. Sólový zpěv s tanečním pohybem, světlo s mlhou, voda s kovem, chvíle harmonie a chvíle úzkosti vedou společný dialog o věcech, kterých se smíme dotknout jen ve vzácných chvílích. Paměť léty zarůstá rzí a detaily malby v kapličce se vytratily. Místo toho vzniká obraz nový, složený ze vzpomínek, snů a asociací, které nabývají svou podobu v divadelním obrazu.

Jaké to je, zažít něco, co nás spirituálně přesahuje? Někomu se to stane v malé zapomenuté kapličce, jinému při setkání s výjimečným člověkem, někdo na tento moment čeká celý život. Tvůrci inscenace zvou ke společnému obřadu, malému zastavení a ztišení se.

Johana Pocková / POCKetART: K Madoně se rzí v klášterním kostele Nanebevzetí Panny Marie

  • Koncept, choreografie, interpretace: Johana Pocková
  • Hudba: Martin Tvrdý
  • Scénografie, kostýmy: Vendula Tomšů
  • Light design: Jiří Šmirk
  • Dramatická spolupráce: Miřenka Čechová
  • Dramaturgická konzultace: Cécile Da Costa, Dora Sulženko Hoštová
  • Nahrávky zpěvu lidové a vážné hudby: Johana Pocková
  • Hudební nahrávky vážné hudby: Lumír Pock
  • Grafický design: Magdaléna Hejzlarová
  • Poděkování: Jan Tomšů. Tomáš Knapek
  • Produkce: POCKETART
  • Koprodukce: Tanec Praha / PONEC - dance venue, Tantehorse, SE.S.TA - centrum choreografického rozvoje
  • Délka: 45 minut
  • Začátek představení: 20:00 hodin
  • Vstupné: 130 Kč, studenti a senioři a ZTP 100 Kč

Johana Pocková (1992) vystudovala taneční konzervatoř Duncan centre v Praze, absolvovala půlroční stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Nyní se věnuje autorské choreografické tvorbě. V roce 2017 získala Cenu Jarmily Jeřábkové za choreografii VRAŽDA! Malá komiksová historie. V posledních letech také uvedla inscenace Proč ne teď?, Na Váhu!, Plné sklady citů a taneční film Folds of Touch. Spolu se Sabinou Bočkovou je autorkou představení Jáma lvová, které bylo vybráno na Českou taneční platformu 2020, mezi top 20 inscenací na evropské platformě Aerowaves 2021 a do úzkého výběru Big Pulse Dance Alliance. Její poslední dílo spolu se Sabinou Bočkovou a Ingou Zotovou-Mikshinou, Treatment of Remembering, bylo vybráno na Českou taneční platformu 2021. V roce 2019 založila taneční spolek POCKETART a v roce 2020 získala 1. Cenu Tanečních aktualit za přínos taneční scéně. Jako performerka spolupracuje se skupinou Tantehorse, tYhle a Cirkem La Putyka.

Představení pořádáme ve spolupráci s mezinárodním festivalem TANEC PRAHA.